Eerste dagen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elsa - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elsa - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Elsa

Blijf op de hoogte en volg Elsa

10 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal!

Even snel een berichtje!
Ben donderdagavond na een lange vliegreis aangekomen op het vliegveld. De vlucht viel mee, je wordt aardig bezig gehouden:)
Toen ik aankwam werd ik opgehaald door een Afrikaanse man, hij bracht me naar mijn gastgezin. Elaine deed open en liet me mijn kamer zien. Was wel even wennen. Bleken nog geen andere vrijwilligers te zijn, dus moest mezelf even zien te redden.
De volgende dag kreeg ik introductie van Ashwin. Hij heeft me de do's en don'ts verteld van Kaapstad.
Zaterdag heeft Elaine me mee op sleeptouw genomen. We gingen met een stel senioren van haar kerkgroep naar het strand van Fishhoek. Erg mooi strand!!
Gisteren kwam er een ex- vrijwilliger van Elaine langs om haar mee uit eten te nemen. Ze vroeg of wij ook mee wilden. Ohja er was inmiddels een Frans meisje aangekomen, dus ik was niet meer alleen! Jeej!
Hij vertelde dat hij uit Noorwegen kwam en nam ons mee naar een restaurant genaamd Pirates, dit is soort steak restaurant.
Toen we klaar waren wilden we Elaine thuis afzetten om vervolgens naar Kirstenbosch te gaan. Hier worden op zondag openluchtconcerten georganiseerd! Maarja in geen velden of wegen een taxi te bekennen natuurlijk. Alleen volle minibussen (zoals in Turkije) Bloedheet.. maargoed uiteindelijk, na een uur wachten hadden we een taxi.
Daarna nog een vriend van de Noor opgehaald bij Muizenberg en daarna naar Kirstenbosch, was erg leuk!
Zo dit was heel beknopt mijn weekend.

Verder kan ik nog heel veel vertellen, maar helaas geen tijd.
Heb om half 12 een afspraak op het strand van Muizenberg voor mijn eerste surfles! Ohja, ik ga eerst surfen en daarna lesgeven, werd ineens gewijzigd.

Zonnige groetjes vanuit Kaapstand!!

  • 10 Februari 2014 - 11:54

    Lenie:

    Begrijp dat je je draai een beetje begint te vinden, gelukkig maar, veel succes voor de komende dagen

    Groetjes Ad en Lenie.

  • 10 Februari 2014 - 22:59

    Anita:

    Hoi Elsa.Leuk om je ervaringen te lezen....hoop dat je een supertijd hebt daar..en surfles ..super...groetjes van mij en tot het volgende verslag:) xx

  • 11 Februari 2014 - 00:53

    Diana:

    He Elsa,

    Fijn dat de vlucht goed is verlopen. Je vermaakt je al aardig daar, goed bezig! Maak er wat moois van en geniet van de tijd dat je daar bent. Groetjes en doe voorzichtig XXX

  • 13 Februari 2014 - 18:19

    Nel Markus:

    Hallo Elsa
    Het lijkt wel een vakantieoord geniet maar lekker en af en toe werken.
    kus nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsa

Via deze weg houd ik je op de hoogte van mijn avonturen in Zuid - Afrika!

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 4287

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 19 April 2014

Vrijwilligerswerk in Zuid Afrika, Kaapstad

Landen bezocht: