Twee weekjes genoten! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elsa - WaarBenJij.nu Twee weekjes genoten! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elsa - WaarBenJij.nu

Twee weekjes genoten!

Door: Elsa

Blijf op de hoogte en volg Elsa

25 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Haaaa!
Twee weken heerlijke vakantie alweer voorbij:( we hebben zoveel gezien! Na de safari in het Krugerpark 's avonds uit eten geweest bij restaurant genaamd Magnolia in Witrivier. Hier heeft Tom koedoe gegeten en ik ging voor de pizza. De volgende dag waren we lekker vrij, dus hebben we rustig aan gedaan. Lekker uitgeslapen en beetje gezwommen.
De volgende dag, inmiddels al donderdag 13 maart, moesten we vroeg op richting Swaziland. Bij de grensovergang werden we opgewacht door een vrouw van een nabijgelegen dorp. Hier hebben we een rondleiding gehad en daarna werd er voor ons gezongen en gedanst. Aan het einde werden er ook een paar uit het publiek gehaald om mee te dansen. En jahoor, Tom was de gelukkige! Lol dat ik had, haha! Hierna zijn we nog gestopt bij een glasfabriek, stelde niet veel voor, maar was wel grappig om te zien.
De volgende dag zijn we door gegaan naar Hululuwe ( of zoiets:p). Deze lodges stonden midden in een wildpark. Dus rondom het terrein kon je giraffen, zwijnen, koedoes en antilopen zien. De eerste dag dat we hier waren hebben we een safari gedaan. Dit park was kleiner als het Krugerpark, maar daardoor ook minder toeristisch. Dit park staat bekend om zijn neushoorns. Deze hebben we hier ook meerdere keren gezien. Ook hebben we buffels van heel dichtbij gezien! De tweede dag in Hululuwe hebben we een boottocht gedaan in Sint Lucia. Tijdens deze boottocht hebben we nijlpaarden en krokodillen gezien. 'S avonds hebben we nog lekker bij het kampvuur gezeten en daarna richting ons bed. De volgende dag zouden we vertrekken om 9 uur richting Durban. De bus had alleen niet zoveel zin. Hij wilde niet meer achteruit! En aangezien hij zo geparkeerd stond dat hij wel achteruit moest, werd er een tractor gehaald om de bus in je juiste richting te krijgen. Met een uurtje vertraging uiteindelijk op weg naar Durban. Hier kwamen we 's middags aan. Je kon er voor kiezen om naar een aquarium te gaan, maar Tom en ik kozen ervoor om een duik in zee te nemen, heerlijk! Daarna richting hotel, super luxe! Met een bad/douche midden in de slaapkamer. 'S avonds zijn we met een taxi naar een shoppingmall geweest, waar veel restaurantjes zaten. De volgende dag zijn we gestart met de Botanische tuinen van Durban, tja veel bloemen, planten en een stel schorre ganzen. Niet heel boeiend dus, totdat er ineens een stel bavianen langs kwam rennen. Hier waren ook kleintjes bij, heel leuk om te zien. En zo dichtbij! Daarna door naar het wk stadion! Hier heeft, volgens mijn privé voetbalgids genaamd Tom Bogers, het Nederlands elftal twee keer gespeeld in 2010. In eerste instantie kregen we wel 10 hele minuten voor het stadion, maar gelukkig waren er toch wat oudjes te porren om langer te blijven en met het hijsbakkie omhoog te gaan naar de top van het stadion. Heel mooi uitzicht en een lekker windje, zodat we even af konden koelen. Na het stadion op naar de Indian market. Was niet veel Indiaas aan, vooral veel Afrikaanse souvenirs. Wel veel soorten kruiden. Naast deze markt was ook nog een fish en meat market. Bah bah, wat een bende. Een gebouw waar de vislucht je al tegemoet komt bij de ingang en zo'n beetje bij elk stalletje hingen geitenkoppen. Met haar, zonder haar, gekookt. Zo gek je maar wilde. Je kon gewoon letterlijk in zijn hoofd kijken! Maargoed genoeg ranzige details, na de market door naar Drakensbergen. Wat is het daar mooi! We verbleven daar op een soort resort, waar je kon tennissen, zwemmen, golven, moutainbiken, van alles. De eerste dag dat we daar verbleven zijn we naar de sanipass in Lesotho geweest. Je gaat dan met een jeep naar 2800 meter hoogte. De jeep was ook wel nodig! Alleen maar gehobbel, die arme botten en spieren van de oudjes hoorde je bijna kraken:p maar prachtig uitzicht en eenmaal boven hebben we een bezoek gebracht aan een dorp van de plaatselijke bevolking. Gewoon hutjes van poep en riet. Overal schapen en de mensen leken gekleed in dekens, omdat er bovenop de berg een aardige wind stond. De mensen bespeelden een instrument dat gemaakt was van een jerrycan... Hier hadden ze een soort van gitaar van gemaakt. De gids vertelde ons dat Lesotho een rijk land is, omdat het veel diamanten bezit en elektriciteit opwekt en verkoopt, maar ik denk dat die koning dat lekker zelf in zijn zak steekt. De mensen daar hadden in ieder geval niets. Wel vind ik het heel bijzonder dat de mensen er gelukkig en blij uitzagen. Na deze indrukwekkende en mooie dag hebben we nog een duik genomen in het zwembad. De volgende dag, donderdag 20 maart, was onze laatste echte dag. Deze dag waren we vrij en Tom en ik wilden actieve dingen doen. Dus we zijn gaan paardrijden, ja je leest het goed, we! Super tof, ging Tom ook mee te paard en gelijk voor 2 uur! Was heerlijk! Door de bergen en door riviertjes. We hebben ook wel gelachen, want Tom had niet bepaald een klik, haha! Het paard was een merrie en net zo eigenwijs als de bestuurder, dus wildenTom rechts ging het paard links. Na deze rit even een frisse duik genomen en toen heeft Tom me meegesleept naar de moutainbikes. Had in eerste instantie niet zo'n zin, maar uiteindelijk was het best leuk. Ook best pittig, sommige paadjes gingen heel stijl omhoog of naar beneden. Maar het luie zweet is er weer uit! Vandaag, de dag dat ik dit schrijf, is het vrijdag. Zit op dit moment in het vliegtuig terug richting Kaapstad. Was wel weer even slikken op het vliegveld in Johannesburg, afscheid nemen is niet tof! Maar de tijd vliegt en ga ook nog veel leuke dingen doen. Heb trouwens ook al gehoord wat voor vrijwilligerswerk ik precies ga doen vanaf maandag. Is namelijk beetje gewijzigd. Ga nu naar een andere basisschool dan in eerste instantie gepland en ga kinderen extra begeleiden met Engels lezen, spreken en schrijven. Dit doe je met kleine groepjes kinderen die in de klas niet de aandacht krijgen die ze nodig hebben. Lijkt me erg leuk! Ook krijg je de kans om je eigen ding een beetje te ontwikkelen met de kinderen, zoals een artclass of een sportclass. Hoorde dat de kinderen niet veel Engelse boeken hebben en de boeken die ze hebben kennen de meeste op hun duimpje, niet echt leerzaam meer. Dus misschien dat hier het geld goed van pas kan komen. Ik houd jullie op de hoogte en je hoort snel weer van me! Xxx Elsa

• 25 Maart 2014 - 20:49

Natasja:

Geweldig els! Geniet van de laatste weekjes, voor je het weet sta je weer als voorstoppert int veld.
    Xx

• 30 Maart 2014 - 17:49

Nel:

Hallo Elsa
    wat fijn dat Tom geweest is en wat hebben jullie veel gezien.
    Geniet nog maar de tijd gaat zo hard maar doe voorzichtig.
    dikke kus nel

• 03 April 2014 - 13:35

Iris A:

Wat een jaloermakende verhalen Els!!
    Nog veel plezier & voorzichtig.
    Tot snel :D. Kussen xx