Bijna zover - Reisverslag uit Steenbergen, Nederland van Elsa - WaarBenJij.nu Bijna zover - Reisverslag uit Steenbergen, Nederland van Elsa - WaarBenJij.nu

Bijna zover

Door: Elsa

Blijf op de hoogte en volg Elsa

03 Februari 2014 | Nederland, Steenbergen

Hallo allemaal!

Mijn laatste weekendje in Nederland zit er voorlopig op, maar ik heb hem goed besteed! Zaterdag een dagje weg geweest met Tom en zondag hebben we MOC overwonnen. Een goed afscheidscadeau van het voetbalteam! 's Avonds als verrassing lekker uit eten geweest met Lisette, Froukje en Michelle! Heb echt genoten, dank jullie wel!

24 januari heb ik een voorbereidingscursus gevolgd bij stichting Muses. Was erg interessant. Ze konden veel vertellen over de landen waar de vrijwilligers heen gaan. Ik vond het vooral heel fijn dat je ervaringen kon delen met andere vrijwilligers. Veel vrijwilligers waren al eens eerder in Afrika geweest. Ze gaven ook tips hoe je je moet gedragen en hoe je met bepaalde situaties om kan gaan. Ook heb ik een meisje ontmoet dat ongeveer in dezelfde periode in Kaapstad zit als ik, dus gelijk even email adressen uitgewisseld!

En dan is het tijd voor de laatste uitdaging! Mijn koffer inpakker, zonder over de 23 kilo te gaan! Haha, grapje zeker? Ga 2,5 maand weg! Gelukkig mag ik ook nog 12 kilo in mijn handbagage koffer proppen, dus het moet goed komen!

Aankomende dagen nog de laatste dingetjes regelen en afscheid nemen van iedereen! En dan begint mijn avontuur pas echt!

Liefs


  • 03 Februari 2014 - 14:33

    Lenie:

    leuk elsa om dit zo met iedereen te delen,gaan je zeker volgen
    succes ad en lenie

  • 03 Februari 2014 - 20:04

    Paulinda:

    Lieve Elsa,
    Heel veel succes en plezier in Zuid Afika. Het wordt vast onvergetelijk!
    Dikke kus Paulinda

  • 03 Februari 2014 - 20:04

    Paulinda:

    Lieve Elsa,
    Heel veel succes en plezier in Zuid Afika. Het wordt vast onvergetelijk!
    Dikke kus Paulinda

  • 03 Februari 2014 - 20:54

    Anita:

    Hoi Elsa klinkt allemaal al heel spannend...heb er ook vaak aangedacht...wie weet...ga je zeker volgen...zie je morgenavond...groetjes anita

  • 04 Februari 2014 - 14:36

    Elsa :

    Wat een lieve berichten! Dank jullie wel!

  • 04 Februari 2014 - 20:07

    Natasja:

    Goede reis meid! Geniet ervan! Dikke kus

  • 04 Februari 2014 - 23:34

    Elice Vink:

    Hoi Elsa, nogmaals heel veel plezieren een hele mooie en leerzame tijd voor jou! En bedankt dat ik op jouw plekje mag passen;-)
    xxx Elice

  • 05 Februari 2014 - 16:46

    Lisette:

    Yay! Ik heb ook van het etentje genoten!
    Onwijs veel plezier en nog maar 1 nachtjes thuis slapen, voordat je 2 en een halve maand weg bent! Spannend hoor!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsa

Via deze weg houd ik je op de hoogte van mijn avonturen in Zuid - Afrika!

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 4289

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 19 April 2014

Vrijwilligerswerk in Zuid Afrika, Kaapstad

Landen bezocht: