Springbok, leeuw en olifant! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elsa - WaarBenJij.nu Springbok, leeuw en olifant! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elsa - WaarBenJij.nu

Springbok, leeuw en olifant!

Door: Elsa

Blijf op de hoogte en volg Elsa

11 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ola!
Inmiddels alweer een maand in Cape Town, wat gaat de tijd hier snel! Voel me steeds meer op m'n gemak, al staat het bijna op je voorhoofd dat je buitenlander bent! Deze week had ik zo'n moment in de minibus. Kwam een jongen naast me zitten en hij vroeg bijna gelijk, waar kom je vandaan? Germany? Mensen hier kunnen zomaar uit het niets een praatje beginnen en ze vinden het heel interessant om te weten waar je vandaan komt en wat je doet. Ik ben dan gelijk een beetje achterdochtig... Waarom wil jij dat weten? Komt omdat Nederlanders zoiets niet snel doen.
Ik zal jullie trouwens vertellen over mijn weekend in Sedgefield! Vrijdagochtend werden we om 3 uur s'ochtends opgehaald, behoorlijk vroeg, maar we moesten dan ook 7 uur rijden. En met z'n 13e in een minibus voor 7 uur is afzien! Maargoed eenmaal aangekomen kregen we ook wel een beloning. We verbleven in een hostel genaamd Afrovibe, bekend bij backpackers en erg gezellig. Ik sliep met 5 andere meiden op een kamer, knus op stapelbedden:p Het hostel lag recht aan een mooi schoon strand en s'avonds werd er een kampvuur aangestoken en bierpong gespeeld. Zaterdag ben ik met een paar andere vrijwilligers gaan paragliden, heel vet!! Aan t begin wel even zenuwachtig, maar als je eenmaal die berg afgerend bent en in de lucht hangt is het eigenlijk heel relaxed! Voelde me net een vogel, haha! Had ook een heel mooi uitzicht over zee en de delta. Serieus, mocht je twijfelen om naar Zuid Afrika te komen, gewoon doen! Echt super mooie natuur! Wat trouwens ook wel even wennen was, dat er onderweg naar Sedgefield gewoon struisvogels rondlopen, zoals kippen bij ons in Nederland! Bizar om die gewoon los te zien lopen, terwijl je die bij ons alleen in een dierentuin kan zien. En nu ik het toch over exotische dieren heb, woensdag heb ik met een groep andere vrijwilligers bij restaurant genaamd Mama Afrika gegeten. Hier kan je springbok,struisvogel, krokodil en koedoe eten. Ik heb de springbok geprobeerd, eigenlijk best lekker! Mocht ook een stukje krokodil van iemand anders proeven, maar dat lijkt net een stuk rubber. Niet echt mijn ding.
Donderdag was mijn laatste dag bij het surfproject, vind het aan de ene kant wel jammer dat ik naar ander project ga, omdat ik nu net een beetje een band met sommige kinderen kreeg. Heb nog wel aantal foto's gemaakt! Donderdagavond ben ik naar Johannesburg gevlogen en zag ik eindelijk Tom weer! Samen zijn we met een taxi naar een hotel gegaan, genaamd Park Inn. Heel luxe, maar zakelijk hotel.
Vrijdag hebben we lekker gerelaxed, zijn even naar een shoppingmall geweest en daarna uit eten bij een Ierse pub. We zijn niet te laat gaan slapen, omdat we de volgende dag weer om half 8 op 't vliegveld moesten zijn om de reisgroep te ontmoeten. De reisleider genaamd Nico doet ons een beetje denken aan Gordon, haha! Dus je mag zelf bedenken hoe hij eruit ziet:p In de groep zitten voornamelijk stellen van boven de 40, dus wij halen de leeftijd flink omlaag. Wel zijn ze allemaal erg aardig. Deze dag hebben we het voortrekkers monument bezocht en zijn daarna door gegaan naar het Union Building in Pretoria. Het hotel was, laten we zeggen, een beetje verouderd. Maargoed we konden slapen en daar ging t om.
Zondag gingen we vol goede moed op weg naar de Misty Moutains, alleen werkte de bus niet erg mee. Ergens halverwege op de snelweg begon de uitlaat als een gek te roken! De chauffeur spong uit de bus, de motor bleek in brand te staan! Hoppa, allemaal bus uit, spullen eruit gesjouwt en twee uur wachten op een nieuwe bus. Iedereen bleef erg positief en uiteindelijk om 6 uur kwamen we aan op plaats van bestemming. We kregen allemaal een eigen lodge. Wij hadden vanuit ons bed een mooi uitzicht over de bergen!
Maandag was het weer niet zo best, veel regen! We zijn toen naar de Potholes geweest. Dit was de kruising van twee rivieren. Door de sterke stromingen zijn er ronde vormen ontstaan in de wanden. Erg indrukwekkend om te zien! Door de hevige regenval hadden we zelfs een waterval op t pad. Deze waterval stelde niet veel voor bij de MacMac waterval, dit is een waterval van 50 m hoog! Tegen lunchtijd zijn we gestopt bij het plaatsje Graskop. Hier hebben we gevulde pannenkoeken gegeten en zijn we weer een beetje opgedroogd. Daarna door naar het hotel Pine Lake Inn.
Vandaag zijn we vroeg opgestaan, half 5! Want we gingen op Safari in het Krugerpark! We hebben ons best gedaan de Big five te spotten, maar helaas niet helemaal gelukt. Wel hebben we buffels, olifanten, giraffen, leeuwen, bavianen, brulapen, nijlpaarden, zebra's, koedoe's, impala's en wilde honden. Dus was super vet!! Nu ga ik er een eind aan breien, want we gaan straks uit eten!
Groetjes Tom en Elsa, vanuit zonnig Afrika!

  • 11 Maart 2014 - 19:20

    Lenie:

    hoi hoi,

    leuk verslag weer, fijn dat jullie ook samen zo genieten,
    enne die big five joh what ever, wie weet wat jullie allemaal nog gaan zien.

    Geniet ze
    Groetjes Ad en Lenie

  • 12 Maart 2014 - 18:26

    Nel:

    Hallo Elsa
    knap zo als je alles verteld dan is het net of je er bij bent.
    leuk voor je dat Tom er is lekker genieten.
    kus van ons
    nel

  • 13 Maart 2014 - 18:08

    Michelle:

    Hee! Lekkere uitrust vakantie als je zo vroeg uit je bed moet steeds! Veel plezier nog! Geniet er van! Uitrusten kun je in nederland nog de rest van je leven ! Haha

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsa

Via deze weg houd ik je op de hoogte van mijn avonturen in Zuid - Afrika!

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4276

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 19 April 2014

Vrijwilligerswerk in Zuid Afrika, Kaapstad

Landen bezocht: